loading...
رسانه یار12 | شَبَكَةَ حَبیبَ12 | Yare12.ir
پیـج اینستاگرام پایگاه یــار12

https://rozup.ir/view/2154001/istapage-yar12_394390.jpg

آخرین ارسال های انجمن
امیر حسین خلیفه بازدید : 611 چهارشنبه 1395/09/17 نظرات (1)

 

لازمه یک مسلمان واقع ای شناخت امام زمان خود است ، همانطور که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند : هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.(1)

طبق فرمایش رسول اکرم (ص)  شناخت امام زمان از واجبات یک مسلمان است زیرا کسانی که امام زمان خود را نشناخته باشند و به دنیای اخروی سفر کنند ، گویی که از اسلام و مسلمانی هیچ نمیدانستند و از این دنیا رفته اند.

به همین منظور یــار12 به صورت خلاصه به معرفی امام زمانمان، حضرت حجت (عج) ، می پردازد.

حضرت مهدی (عج) فرزند امام حسن عسگری (ع) در نیمه شعبان سال 255 هجری به دنیا آمدند و در روز نهم ربی الاول از طرف خداوند به امامت منصوب شدند ؛ این امام معصوم پس از شهادت پدر بزرگوارشان ، امام حسن عسگری (ع) ، فشار و شرایط سخت زمان باعث شد که در سال 260 هجری غایب گردد.

اما این توضیحاتی که بالا در مورد حضرت مهدی داده شد ، توضیحاتی است که در مورد هر انسانی می توان داد ولی بزرگی این شخص در رفتار ، گفتار ، شخصیت و جایگاه او خلاصه می شود که به علت زیادی مطلب در این خصوص به صورت دقیق قابل شرح نیست.

اما همانطور که اشاره شد ، حضرت مهدی به دلیل فشار مردم غیبت کردند و وظیفه ما شیعیان این است که همانند مردمان آن زمان نباشیم و به امام زمان خود اذیت و آزاری نرسانیم.

حضرت مهدی (عج) میفرمایند : " با هرگناهی که شما شیعیان میکنید ، یک سیلی به صورت من میزنید. " امامی که با ناراحتی ما اشک میریزد و در شادی ها ما شاد است و در هر حالتی برای ما دعا می کند ، درست است که با گناهانمان اذیت و آزارش دهیم؟

در زمان های مختلف کسانی که قدر امام زمان خود را ندانستند به عذاب شدیدی دچار شدند؛ همانطور که در زمان حضرت علی (ع) به او ظلم کرده و اورا آزار می دادند ، و یا در زمان امام حسین (ع) که واقعه ی عاشورا اتفاق افتاد و امام حسین و یارانش را به شهادت رساندند ، و یا در زمان امام حسن (ع) و دیگر امامان که مردم قدر امام زمان خود را ندانستند و به او ظلم کردند و به عذاب الهی دچار شدند و به خاطر همان اشتباه بزرگشان است که پس از 1400 سال هنوز مورد لعن واقع می شوند.

آیا عاقلانه و یا درست است که ما از این تاریخ عبرت نگیریم و اشتباه آنان را تکرار کنیم؟

ما آنها را لعن می کنیم به خاطر این که قدر امام زمان خود را ندانسته اند در حالی که خودمان نیز قدر این امام بزرگ وار را نمی دانیم.

پس لازمه ی یک مسلمان و شیعه واقع ای این است که امام خود را به خوبی و نیکی نگه دارد.

به امید روزی که بدانیم امام زمانمان از ما چه می خواهد و به آنها عمل کنیم تا به یاران این بزرگ وار افزوده شود ، زیرا که واضح است غربت این امام از تمامی امامان و پیامبران بیشتر است ، اون چند صد سال است که غریب است و در دنیا فقط و فقط شیعیان هستند که می توانند با اعمال خود ایشان را از غربت در آورده و دل ایشان را راضی و خشنود سازند.

امید است امام زمان از ما خوشنود باشند ، ان شاء الله

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

منابع :

(1): الغدیر، علامه امینی ، ج10 ص359 ، به نقل از بزرگان اهل سنت مانند تفتازانی در کتاب شرح مقاصد ، ج2 ص275

یـــار12

 

 

لینک های دانلود
با حجم : 379.1 مگابایت
پسورد : www.yar12.rzb.ir
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سید در تاریخ 1395/09/17 و 18:39 دقیقه ارسال شده است

واقعا عالی و تاثیر کذار بود
تشکر میکنم ازتون و امیدوارم در این راه حق موفق شوید
چون واقعا به یه همین مطالبی توی فضای مجازی نیاز داریم
پاسخ : با سلام
خیلی ممنون ، لطف دارید
ان شاء الله به کمک حضرت حجت مطالب بسیاری قرار خواهیم داد
با تشکر:
یـــار12


کد امنیتی رفرش
درباره ما
به نام خداوندی که برای هر قومی امـام زمـانـی قرار داده است. ما تلاش می كنیم وامیدواریم که اسلام نیز همتای علوم دیگر در دنیای مجازی پیشرفت كند. هرچند كه ما معتقدیم ؛سـرچشمه تمام عــلوم و پــیـشـرفـت ها كـسـی اسـت كـه ما مـسـلـمـانـان آن را خدا می نامیم. اما " یــــار دوازده (یار امام دوازدهم) " قـصـد دارد که تـمـام مـطـالـب و مـوارد مـربـوط به حضرت حجت(عج) را در قالب متن ، صوت و فیلم به اشتراک بگذارد و مـسـلـمـانـان از آنـها باخبر شوند تازمینه های ظـهـور ایـن بـزرگوار آماده شود و به یاران ایشان افزوده گردد ، زیـرا کـه بـیـشـتـریـن عـذاب اخروی برای کسانی است که امـام زمـان خود را به نیکی نگه نداشته و او را پس بزنند. به امید ظـهـور موعـودمان : حـضرت حـجـت(عج)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چه مطالبی را بیشتر می پسندید؟
    پیوندهای روزانه
    صفحات جداگانه
    عضو شوید
    با عضویت در سایت از امکانات زیادی برخوردار خواهید شد.
    عضویت در این سایت کمتر از 30 ثانیه طول میکشد
    پس به امتحانش می ارزد.

    ثبت نام
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 24
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 685
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 5,739
  • بازدید سال : 42,655
  • بازدید کلی : 445,325